Välkommen till min (o)perfekta blogg.


Letar du efter inspiration till det perfekta hemmet, med tomma ytor och chicka detaljer? Då har du kommit helt fel.

tisdag 27 januari 2009

Temamöte och förkylning

Så har man hållt i temamöte. Det gick bra. "Varför skulle det inte gå bra?" Frågade R och Ja, varför inte? Men så kaxig att jag tar det för givet är jag ändå inte (även om det inte var första gången jag höll i ett). Speciellt inte som jag blev inslängd på det i sista sekunden och inte direkt hann förbereda mig. Sa det till Chefen i måndags. Att jag inte hann sätta mig in i det där med siffrorna. Han fick ta den biten, så höll jag i själva stukturen och frågorna. Jag är inte så mycket för siffror, är mer en känslomänniska, så det passade mig bra att jag inte ens hann sätta mig in i dem. Tyckte vi fick fram en hel del bra saker inom ramarna för vad vi kan påverka. Mackorna fick godkänt och jag fick applåder. Vet inte om det var för min insats, för mackorna, för att alla var glada över att ha sluppit själva, eller helt enkelt för att Chefen sa "En applåd för A:s insats". Vi låter det vara osagt. Jag var nöjd med både mackorna och insatsen och blev glad för applåden vilket som.

Övrigt: Känner mig som att jag är på väg att bli sjuk. Hängig och ont i halsen. F ligger däckad i dunderförkylning och S var sjuk i helgen och är fortfarande inte riktigt ordentligt fri från förkylning. R säger sig vara ungefär som jag, så vi får väl se vad morgondagen har att utvisa på den punkten. Förhoppningsvis går allt över med lite sömn. S vägrar iofs att sova, så hon lär ju vara supertrött i morgon. Just för att vi har tidig morgon och hon absolut skulle behövt somna omgående, så snurrsnurrade hon i en timme och bestämde sig sen för att hon egentligen var hungrig. Så nu sitter hon och äter keso. Hoppas det hjälper.

1 kommentar:

Orchid sa...

Hoppas ni håller er på fötter utan förkylningar!
Kram!