Välkommen till min (o)perfekta blogg.


Letar du efter inspiration till det perfekta hemmet, med tomma ytor och chicka detaljer? Då har du kommit helt fel.

onsdag 7 januari 2009

Solen skiner!

Tandläkarbesöket gick bra. Den nya tandläkaren var lugn och trygg och förstående. Jag var svettig och stel, men det funkade. Man kan inte låta bli att bli lite förvånad när en person har ett klassiskt utländskt (arabiskt) namn och sedan pratar fulländad värmländska, utan brytning. Kanske därför jag kom av mig i min nervositet. Det och att han faktiskt tog sig tid och frågade VARFÖR jag inte gillade tandläkaren.

På vägen hem slogs jag med pensionärerna på Hemköp och köpte lite nya frukostattiraljer och korv + bröd. Hade en tanke om att dra ut ungarna i pulkabacken och ta med en engångsgrill. Det går lite trögt, men alla utom F har i alla fall sagt ja. De "ska bara" först. Så då får väl jag "bara" sitta vid datorn en stund. Vi ska ju inte äta lunch än i alla fall och så har vi bestämt med C att träffas ute, så att S och R får leka och då kan vi ju inte vara ute i flera timmar innan såklart.

S går här hemma och gråter över granen "Men mamma, inte SLÄNGA granen" Själv är jag mycket nöjd med att ha den ur huset - INNAN den började barra ännu mer. Och tänk vad STORT det blev i vardagsrummet!

F sitter och jobbar ikapp med förra terminens arbete. Försöker skjuta upp HELA TIDEN, men jag är stenhård. Så nu fick jag vara lyssnare till en obegriplig text och skriva under att jag lyssnat.

Näe ungar. Solen skiner från en klarblå himmel. Snön gnistrar och jag är rastlös. NU ska vi ut!!!

Inga kommentarer: