Välkommen till min (o)perfekta blogg.


Letar du efter inspiration till det perfekta hemmet, med tomma ytor och chicka detaljer? Då har du kommit helt fel.

söndag 18 januari 2009

Min favoritförfattare


Han har skrivit en hel del genom åren, den gode Peter. Jag tror faktiskt att jag har minst ett ex av alla hans böcker. Någon har jag två av, men det är bara en var här. Jag har inte gillat alla. Man har ett snärj och Klara papper är ett måste, har jag inte ens orkat igenom hela. Men de andra är helt annorlunda och han har varit min absoluta favorit genom åren. Någon sa en gång "Men han är ju så svart". Mitt svar blev "Va, är han?" Jag var tvungen att tänka efter och det kanske han är, men inte bara. Och språket. Det språket! Jag tror förresten att jag hade behov av allt det där svarta just då. Har ni aldrig läst Peter Pohl, så leta fram Janne min vän och jag tror att ni blir fast ni med.
Jag skrev förresten min c-uppsats i Barn och Ungdomslitteratur om Malins Kung Gurra.

3 kommentarer:

Orchid sa...

Jag har inte läst något av honom. Några av mina favoriter, som jag läst en hel del av, är Sidney Sheldon, Nora Roberts och Victoria Holt.
Skön söndag på dig!

Mamman på väg sa...

Jomen visst är han bra, alla gånger! Min favvo just nu är Peter Robinson -bra deckare med sympatisk man i huvudrollen... Kanske faktiskt värt ett blogginlägg, när jag känner efter.

Dammråttan sa...

Å, jag gillar också Peter Robinson!! Gillar deckare och Robinson är en höjdare. Victoria Holt gillade jag när jag var yngre och hade behov av romantik. Kanske varje ålder har sina behov? Nu är det mest deckare och så PEter Pohl som nostalgi om någon ny kommer.