Välkommen till min (o)perfekta blogg.


Letar du efter inspiration till det perfekta hemmet, med tomma ytor och chicka detaljer? Då har du kommit helt fel.

torsdag 15 januari 2009

Det här med äpplen och påronträd:

T har varit på fotbollsträning. Man behöver inte vara CSI för att följa hans spår. Längst fram ligger kläderna han hade innan träningen. Sedan kom han hem och nu ligger han i badet. (det är badrummet man ser längst fram på bilden)


Å andra sidan så tittar R in i vardagrummet och ropar förfärat över STÖKET, medan jag bara ser kreativa barn(den uppmärksamma kan dessutom se att det minsann inte bara är deras stök):

F har också (väldigt sant) påpekat, att vi nog inte borde tjata så, mycket om det där med att städa rummet, efter att ha kollat in vårt sovrum (jag orkar inte ens vis upp eländet. Det har jag gjort förrut och det är väl ungefär detsamma nu, om än annat stök). Som sagt, de där äpplena faller inte så långt bort. Förhoppningsvis utvecklas de till annanasar, eller nåt annat flådigt. Man kan ju i alla fall hoppas. Jag är ju i alla fall uppväxt i ett välstädat hem, så man kan ju hoppas på varannan generation.

2 kommentarer:

Orchid sa...

Barnen blir säkert "bananer" som vuxna! Och då vet vi hur det blir!
Kram!

Dammråttan sa...

Haha! Underbar kommentar älskade mamma!!

Jag är ju en banan, hur kunde jag glömma det. Jaja, jag får köpa dem en skyffel när de flyttar hemifrån ;)