Välkommen till min (o)perfekta blogg.


Letar du efter inspiration till det perfekta hemmet, med tomma ytor och chicka detaljer? Då har du kommit helt fel.

torsdag 15 januari 2009

Den ombytlige treåringen

Varje dag får jag höra R:s stories om dagishämtning och kaosmiddagar. Om S som skriker sig blå, för att hon inte får som hon vill och som springer åt andra hållet när de ska hem. När jag kommer hem sitter hon som ett fromt lamm i sitt rum, eller kommer springande med ett "MAMMA" ut i hallen. "Ja, hon har ju varit rolig", säger R med ironi i rösten. "Å hon som är så go" säger jag elakt. I dag har jag varit hemma med en hängtrött treåring, som sagt "Mamma" var och varannan sekund och SKRIKIT sig blå, för att hon inte fick än det ena och än det andra (typ godis), eller för att jag inte hjälpt henne tillräckligt snabbt med Bamsepusslet. När R kom innanför dörren var hon from som ett lamm och sprang iofs inte ut i hallen, det var hon för trött för, men ropade "KAAAAM Pappa" från soffan när han kom in. "Å, vad ni har haft det mysigt" tyckte R. "Ja, hon har ju varit rolig" var mitt svar och insåg att jag kanske ska uppskatta min mans dagishämtande lite mer...

Måste ju tillägga att vi HAR haft det mysigt. Vi har hängt i soffan och som sagt lagt pussel. S har även lekt lite själv medan jag påbörjat röjning av vardagsrummet. Det var ju mer på slutet av dagen, när tröttheten tog över som Skrik-S kom fram. Jag vill också påpeka att jag absolut sett hennes treåringstendenser en hel del tidigare. Det blev bara så tydligt hur jag nonchar min man i just den situationen, som jag själv befann mig i idag.

Vardagsrummet ja. Jag börjar undra vad vi (jag) givit oss in på. På lördag kommer släkten - PÅ MIDDAG!! R har fyra syskon+familjer+ min bror+ diverse föräldrar. Vad tänkte jag på? Var ska alla sitta? Kan man ha mingelparty med släkten? Och hur fasen ska jag få någon ordning på vardagsrummet? Kanske om jag börjar lite tidigare i morgon. I dag slöade jag med S framför TV:n till ett ungefär. Å andra sidan skulle jag bara haft lördagen på mig om inte S blivit sjuk. Det hade ju fått gå det med. Huvudsaken vi får bort tomteberget, så att vi kan få in borden jag ska låna. Och så måste ju S bli frisk. Annars blir det ingen fest alls. Men ett röjt hörn är ju aldrig fel.

1 kommentar:

Orchid sa...

Hoppas R får en mysig födelsedag och att paketet från mig kommit fram!
Det sägs att M-x är värst av barnen här uppe vad beträffar humöret, men det är inget han visar mig!
Kram till mina tjejer i Jakan!