Välkommen till min (o)perfekta blogg.


Letar du efter inspiration till det perfekta hemmet, med tomma ytor och chicka detaljer? Då har du kommit helt fel.

måndag 19 januari 2009

Awards

Jag har fått awarder (heter det så i plural på svenska?). Känner mig som världens mest otacksamma, som inte ens nämnt det härinne, men det har liksom inte funnits tid att klippa och klistra ihop ett sånt inlägg. FYRA ggr har jag fått det under de senaste dagarna och hur fånigt det än kan vara så visst tusan blir man glad! Men allra gladast blev jag nog ändå av "Häxans" ord i samband med utdelningen av "Du har en gullig blogg" nedan: "Dammråttan får också för att hon alltid skriver så glatt om allt, även såna där irriterande vardagsmoment lyckas hon skriva med glimten i ögat. Glädje smittar av sig och det är en riktig glädjespridare, den bloggen." TACK för de orden!!

Jag fick häromdagen frågan om varför jag bloggar. Jag kunde inte svara, men det är nog därför. För att man hoppas kunna sprida lite glädje ibland och lite insikt en annan gång (från början var faktiskt tanken mest att visa att man inte behöver bo i en heminredningstidning för att må bra)och ibland faktiskt bara för att de som bor en bit härifrån, som betyder en massa för mig och som jag betyder något för, ska kunna följa min vardag. Om sedan andra tycker att mitt dammiga liv är intressant nog att följa, så är de också välkomna.


Mina awards:

Från "Carola med sju" och "Pillris"


*Det är med en stor ära som jag tilldelar Dig den här Awarden! Jag älskar att läsa Din blogg! Tack för att jag får följa Dig i Din vardag! Du har en underbar Mammablogg! Be Proud!*

Tack så hemskt mycket båda två. Ni är ju två av dem som jag följer mest och helst skulle jag ju vilja skicka tillbaka dem, men det ska man tydligen inte. Sedan verkar det som att alla jag läser redan har fått den, så jag får väl stanna här och tacka er alla i klump för att ni finns där ute med era mammabloggar!

Nästa award har jag fått av En häxa på vift (som sagt), samt Mamman på väg:


Tack till er båda - och tillbaka! Båda två har helt underbara bloggar, fast på helt olika vis - titta gärna in där ni andra! Som ovan har jag svårt att hitta bloggar jag läser, som inte redan fått denna award och eftersom det känns som att det börjar blir "rundgång i kretsen", så stannar jag här. Alla som jag läser är helt klart värd awards och uppskattning, men ni får det i mina kommentarer i stället.

4 kommentarer:

Orchid sa...

Du vet att jag läser din mysiga blogg med stort intresse! Jag bara måste få veta vad som händer hos er för ni står mig så nära!
Undrar om jag ska försöka få fart på Ruccola också?!
Kram!

Dammråttan sa...

Ja, det tycker jag. Saknar hans inlägg, även om ju jag har närmare till den verklige Ruccola, så blir det inte av så där väldigt ofta att vi bara tittar över till varandra :)

Anonym sa...

jag är glad att du bloggar vännen. Hur skulle jag annars få inblick i vad som händer i ditt liv.
Keep on blogging säger jag

Dammråttan sa...

Tack till er båda! och Chrille: DITO! Fast lite irl snart vore inte så dumt. Ska försöka få till det. Nu är ju de två lugnaste månaderna på mitt år, så det borde väl gå?

Ja det skulle jag ju vilja ha med mamma med, men det får vänta till framåt våren, eller sommaren. Tur det finns internet :)