Välkommen till min (o)perfekta blogg.


Letar du efter inspiration till det perfekta hemmet, med tomma ytor och chicka detaljer? Då har du kommit helt fel.

måndag 8 december 2008

Min snurrbubbla

T, det virrigaste som går i ett par skor, har visat sig från sin rätta sida idag. Killen, som man knappt vågar släppa utanför dörren eftersom man inte vet om han går åt rätt håll, som har ett lokalsinne sämre än sin mamma (och det vill inte säga lite), som släpper sakerna där han står och aldrig hittar dem igen och som helt enkelt ser ut som en snurrig professor, som letar efter glasögonen i pannan.

I dag skulle han sätta på en film inne i småsyskonens rum. Där finns en dvd-spelare och en video-dito. Man måste flytta på scartsladden när man byter mackapär. Det är han mycket väl medveten om. Han ville nämligen se en dvd och konstaterade att det var fel manick ikopplad. "Men det är ju bara att byta" sa jag. Efter en stund kom han utfarande med fjärrkontrollen till dvd-spelaren. "Batterierna är slut" Efter mycket micklande hade han bytt batterier. Flög in i rummet igen, för att komma snubblande in i vardagsrummet igen efter någon minut: "Det är fel på den här, den är trasig". "Men har du bytt sladden till dvd:n då". "Javisst ja, det här är fjärrkontrollen till dvd:n, jag har satt på videon". Batterierna var alltså inte ens slut. Det är ett under att det går så bra i skolan för den pojken - eller är det kanske det han fokuserar allt till, så att han inte har nåt kvar sedan ;)
På tal om skolarbetet då, så måste jag erkänna en sak vad gäller honom och skolarbetet - och mig. Jag har hela tiden tagit för givet att den killen måste man ha koll på. Hålla under lupp och påminna. Så det har jag gjort. Och jag måste skamfullt erkänna, tagit för givet FLERA GÅNGER att han smitit och struntat i sina läxor. Bara för att inte jag sett honom sitta med dem. Så har det visat sig att han visst gjort just de läxorna. Antingen på fritids, eller här hemma. Så nu har jag lärt mig MIN läxa. Jag frågar, men jag tar inte för givet att han inte gjort det han ska. Bara för att man ger ett virrigt intryck i annat, betyder inte att man inte har koll på en del. Så det så. Han upphör aldrig att förvåna mig, min underbara lilla snurrbubbla!

1 kommentar:

Orchid sa...

Jo, han är en underbar liten snurrbubbla! Stor kram till T!