Välkommen till min (o)perfekta blogg.


Letar du efter inspiration till det perfekta hemmet, med tomma ytor och chicka detaljer? Då har du kommit helt fel.

fredag 5 december 2008

En glad 10-åring




Vi lyckades!! Det var en strålande glad kille, som vaknade till vår skönsång i morse. Ooooade och Aaaade till alla paket. Speciellt till den urhäftiga drömfångaren från Mormor och mp3-spelaren från oss.

Däremot var det en liten lillasyster som blev lite trumpen över att paketen inte var till henne. "Det är mina saketer, det är mina saketer", sa hon och gick ut och satte sig i sin fåtölj. Sen fick hon krypa upp bredvid storebror och kolla in och hjälpa till och var nöjd hon med. Lillebror var lite avundsjuk på att han inte hade någon drömfångare, medan T nu har två. "Du kan få låna min lilla, tills du får en egen sa T storslaget. Så sammanfattade han sin födelsedag, hur den skulle bli: "Jag ska använda ALLA mina paket. Jag ska gå till skolan i min nya tröja. Sedan ska jag spela mitt nya spel (Svarte Petter), läsa min bok och lyssna på min mp3-spelare. Sedan ska jag ta ett bad med mina badkulor och sova med min drömfångare".

1 kommentar:

Orchid sa...

Jättefina bilder på födelsedagsbarnet! Svårt för den söta lillasystern att förstå att hon inte alltid är i centrum! Kram till er alla!