Välkommen till min (o)perfekta blogg.


Letar du efter inspiration till det perfekta hemmet, med tomma ytor och chicka detaljer? Då har du kommit helt fel.

måndag 24 november 2008

Mitt liv som tandfé


Jag borde ju vara van. Det är ju som ni kanske kan misstänka, inte första gången jag ska fixa det här med att vara tandfé. Men det är som förgjort. Lyckades ju klättra och smyga över en sovande son häromnatten, för att få dit den berömda guldpengen istället för tanden. Så i går tappade han ju nästa tand och det var dags för ny guldpeng. Själv somnade han i soffan och vi lät honom ligga, så jag hade inte ens behövt smyga. Men då glömmer jag det helt istället! Kom på det när han satt nyvaken i soffan i morse. Myntburken i samma rum och ingen tia i plånboken. Lyckades dock smyga ut burken, utan att han såg och in med en tia i hans ask. Så kom han inte ens på att titta. Jag som smugit så! Nåja, han upptäckte det ju inte i alla fall. Ni kan ju förstå T:s besvikelse en gång när tandfén helt hade missat honom och tanden låg kvar, eller F när jag råkade hälla ut hans tand i vasken.

Man ska helt enkelt inte komma på såna där saker. Som tandfén och presentkalendrar. Vem var det förresten, som tyckte att det var en bra idé med presentkalendrar? *Hrm* tror det var jag - men då hade jag inga planer på att skaffa fyra barn, eller fattade ens att om man har presentkalender ett år så är det genast tradition och att året efter så måste man hitta på nya saker att ha i den där kalendern. Det duger inte att köpa ett storpack plastdjur varje år. Det finns liksom ett visst mått på hur mycket plastdjur man kan ha, innan det blir tråkigt. Ett år hade vi bara klistermärken. Det var INTE uppskattat. Då hade jag köpt små söta trähus med 24 luckor. Ungarna ÄLSKADE husen, men det var ju som sagt stört omöjligt att komma på så små saker att de fick plats i de små luckorna. Sen har de börjat ramla sönder lite och dessutom har inte S någon och det vore ju ren KATASTROF! Förra året sydde jag en kalender med tillräckligt stora fickor för fyra saker. Smidigt värre, men fortfarande lika jobbigt att komma på vad man ska lägga i. Det blev godis. Kändes väl sådär, men vad ska man göra? I år vet jag inte. Blir väl godis igen. Eller kanske plastdjur. De förra är helt klart borta vid det här laget. Kanske behövs lite förnyelse? Vad tror ni F säger om det ;) Alla tips emottages tacksamt!

6 kommentarer:

Orchid sa...

Jag skulle aldrig ge mig på sådana julkalendrar från början för jag vet att fantasin för min del skulle tryta till slut! LYCKA TILL!

Anonym sa...

*S*
Jag känner igen det där.
Min mamma började när stortjejen var liten.
Då var det ett barn.
Nu är det 4.....
Vi har löst det så att de stora väler själva om de vill ha eller inte.
De vill hellre ha ett telefon kort på 100 kr :)
Nåt paket hänger vi i allafall dit åt dem då coh då .
DE små får paket ca varannan dag.
De tycker det är helt ok.
Lite spännande att titta OM de är paket eller inte också.
Det blir godis i bland, strumpor, reflexer, småbilar, hårpännen, tomtar,ja, lite blandat:)
Paket kan komma till , alla hänger inte där från börjkan.
Ja, så gör vi, eller det är väl mamam som fixar 95% av paketen.....

Orchid sa...

Läste just på annat håll att man kan lägga presenter i några fack och i dom andra små lappar med aktiviteter den dagen! Det kanske blir litet enklare!

Miss Mess sa...

Huvva! Jag hade sån där julklappskalender ETT år och det gör jag inte om. Skitjobbigt att komma på bra grejer att stoppa i, som sagt. Och nu med 3 ungar att hitta på smågrejer till blir det svårare OCH dyrare. Vi hoppar sånt och ger våra de gamla hederliga chokladkalendrarna i stället. ;0)

Ullet sa...

Haha! :) Jag älskar den där trötta tandfen, jag brukar lägga pengen i ett glas bredvid sängen istället, det är enklare sätt att fiska upp en tand på o leka tandfe. :D Tack för dina fina ord på bloggen. De värmer verkligen, jag ska ta dig på orden. *kram*

En häxa på Vift sa...

ja hörrudu... jag hade kalender ett år och inte mer. Det är som sagt hopplöst att hitta på vad man ska köpa som får plats där....