Välkommen till min (o)perfekta blogg.


Letar du efter inspiration till det perfekta hemmet, med tomma ytor och chicka detaljer? Då har du kommit helt fel.

torsdag 20 november 2008

Mina gröna fingrar

Det fanns en tid när jag tyckte att jag hade ganska hyfsad hand med växter. Jag menar, jag har ju i alla fall gått lantbruksskola och jobbat en del med växter (om än mest med djur). Numera är det mer tveksamt om de där fingrarna verkligen är så värst gröna. Eller är det kanske så att det beror lite på tillgången på vatten och att de står ovanpå ett element. I ett blixtinkallat familjeråd kom vi fram till att vi lika bra kan vänta in julen och skaffa några julblommor i stället, så nu ser köksfönstret ut så här:

Nej, S pekar inte ut vilka tjusiga blommor vi har, utan vinkar till sina bröder som går till skolan.

3 kommentarer:

Orchid sa...

Gröna fingrar är jätteroligt! Hemmet blir så mycket mysigare!

Mamman på väg sa...

*asg* Äntligen en till!!! Du finns! Du är på riktigt!! Ska vi flytta ihop kanske?

Dammråttan sa...

Haha, jo det vore nog trevligt, men kanske inte för de stackars blommorna ;)