Välkommen till min (o)perfekta blogg.


Letar du efter inspiration till det perfekta hemmet, med tomma ytor och chicka detaljer? Då har du kommit helt fel.

lördag 8 november 2008

Just nu


Vandrar min snart tonåring på New Yorks gator! Det känns lite konstigt att tänka på. Det ska bli så kul att se alla kort och höra honom berätta om sin resa, när han kommer hem.
Här hemma är det förkylt. R fick hämta S på dagis i går. Hon var "trött och hängig och bara grät". När han kom dit stod hon och hoppade på studsmattan och vägrade gå hem. Har varit pigg som en lärka här hemma. Så är det med barn. Fast visst är hon snorig och HOSTIG! Två månaders vila är över. Nu är mediciner och vakennätter tillbaka. Vi är glada för den tid vi fick. Viss del av speedandet står ju medicinerna för. Nu har hon ju vant sig av med dem och behöver anpassa sig igen. Hoppas hon gjort det till i natt. Orkar inte med en till natt med sovvägrande övertrött treåring, som gallskriker, för att få som hon vill (och uppenbarligen vet att mamma inte vill att hon ska väcka resten av huset). I natt har vi en extra nattgäst dessutom (grannpojken - vars mamma är på galej). Han blir väl livrädd om hon börjar gasta mitt i natten. Men jag har i alla fall förvarnat.
Själv känner jag mig lite småhängig och har ont i kroppen. Nåt som kommer, eller kanske bara helt slut efter att ha lärt mig nytt datasystem hela veckan. Man känner sig som en stålfjäder efter ett tag. Mycket att tänka på och detta mitt i en av novembers mest stressiga veckor (glöggsläpp).
På måndag fyller F 13 år. Min stora lillplutt blir tonåring i landet "over there".
På tisdag är det meningen att jag ska utnyttja en av mina suveräna 40-årspresenter och gå på fin salong och bli klippt och färgad i håret. Snälla håll tummarna för att det ska gå vägen. Största hindret i vägen är ju att S blir sjuk och inte kan gå på dagis (ja, hon ska gå på dagis när jag klipper mig, vet att vissa har åsikter om sånt. Som tur var inte de som jobbar på vårt dagis. De vill hellre ha barnen vid samma tid på dygnet ungefär och inte mitt i vilan mm och då passar jag på med sånt jag inte kan annars).
På lördag ska jag på "cocktailparty med glamourtema". Vore ju fantastiskt kul att få vara fin i håret då. På tal om det. Nu behöver jag lite hjälp här!!! Hur tusan ser man ut på ett cocktailparty med glamourtema? Och om nu jag får till det - hur ska min man klä sig? Det ni är nåt att bita i och alla tips emottages tacksamt!!!

7 kommentarer:

Orchid sa...

Glamourtema, ja! Glitter, paljetter, fjädrar, långa lackerade naglar, bling-bling, urringat, kortkort och en massa läppglans! Skulle vara kul att få se ett kort på dig! He, he!

Anonym sa...

Åh vad roligt med glamourtema:)
Jag googlade på coctail dresses, och kolla vad jag bla hittade :
http://www.cybernetplaza.com/cocktail-dresses.asp

Fanns en himla massa sidor att kika på.
Jag tänker som din mamma, glitter och fjäderboa:)
Hoppas du får kul:)

En häxa på Vift sa...

har inga bra tips för glamourtema men jag kan förstå att det känns konstigt bara det faktum att de där små tultorna och tultarna hipp som happ vuxit upp och blivit halvvuxna och så stora att de till och med befinner sig på andra sidan om stora havet.... barnen växer upp alldeles för fort,den saken är klar-

Dammråttan sa...

Tack för alla svar. Har faktiskt letat boa, men i vårt lilla centrum finns det inte. Om jag kommer in till stan på tisdag för klippning, tänkte jag smita in på Buttericks. Där borde de ju ha. Tänkte att det kanske kunde finnas en klänning på nån second hand.

Tack för länken Carola. Där fanns inspiration och det visade ju att cocktail inte bara är kort, som jag trodde. Men maken då? Vad är glamour på en man?

Orchid sa...

Maken, ja! Glitterkavaj, blank skjorta, tuff frisyr, massa ringar, armband/halsband, glansiga byxor! Mycket blankt och glittrigt där också!

Dammråttan sa...

HAHA! Skrattar gott åt mammas svar nedan. Om "tuff frisyr". Där är väl det enda naturligt blanka ;)

Ska försöka hitta en blank skjorta (tänk om man kunde hitta en rosa kråsskjorta - det vore väl nåt!)

Anonym sa...

Smoking! Det är väl manlig glamour om nåt:)