Välkommen till min (o)perfekta blogg.


Letar du efter inspiration till det perfekta hemmet, med tomma ytor och chicka detaljer? Då har du kommit helt fel.

lördag 15 november 2008

Det är inte enkelt att vara glamorös



Glamourpresenter till en 40-åring (hon ska få en designerljusstake också av oss tjejer gemensamt)

Senaste TIMMARNAS förvandling till glamorös människa har fått mig att omvärdera alla "glamorgirls" där ute. De är värda all aktning och heder. Jag förstår inte hur de orkar! Jag menar bara att få fast de sabla lösögonfransarna kräver ju mer eller mindre akademisk utbildning i ämnet. Och att måla naglarna sen! (De är inte snygga, men i alla fall röda). Lösögonfransarna sitter för övrigt inte heller riktigt där de ska. Lite snett och vint och löst i kanten, men de är där - och runt omkring dem glittrar det i GULD! Glamorösa S på jobbet lånade ut en del smink och annat till mig. Ska jag vara helt ärlig var jag inte säker på om man kunde ha det där guldet runt ögonen, eller om det rent av skulle vara på naglarna, men S svarade inte på telefon, så jag chansade och det verkar funka. Det var i alla fall inte nagellack. Sen får vi se hur mycket allergiska reaktioner jag får (brukar vara vanligt i mitt fall - en av anledningarna till mitt glamorösa ointresse). En annan sak kan jag upplysa andra ovetande användare om: Glasögon och lösögonfransar är ingen bra kombination. Vete tusan hur jag ska lösa den biten. Jag klarar mig rätt okej utan glasögon, men brukar må lite illa och bli snurrig. Å andra sidan ska jag ju sippa cocktails, så det kanske jämnar ut sig.
Nu är det bara resten kvar - kläderna. Jag hittade en jättefin klänning på MQ. Eftersom jag hade pengar kvar på mitt presentkort blev den min. Den är kanske inte så glamorös egentligen, men man kan ju inte slänga ut en halv förmögenhet på något man bara ska ha en kväll. Attiraljer har jag som sagt lånat. Från S på jobbet, svägerskan L och grannen K. Nu ska det bara på. Blir kanske ett kort, men det får ni inte se förrän i morgon. För snart ska jag iväg.
Till den uppmärksamme: Ja jag VET att det är fel datum på kameran. Blev så efter att batteriet var slut. Orkar inte riktigt fixa just nu.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Ha så roligt:) Och jag vill se mååånga bilder:)

En häxa på Vift sa...

hoppas du får jätteskoj.
osså vill jag se klänningen ju!