Välkommen till min (o)perfekta blogg.


Letar du efter inspiration till det perfekta hemmet, med tomma ytor och chicka detaljer? Då har du kommit helt fel.

söndag 5 oktober 2008

Ur olika synvinkel


Vi har verkligen totalt olika syn på vissa saker, jag och den man jag delar livet med. Han gillar tex smör under leverpastejen, vilket får mig att rysa. Det kan jag leva med. Han gillar sport. Jag fattar ingenting. Fotboll och ishockey kan jag väl ändå förstå att det skulle kunna vara spännande, om jag bara orkade engagera mig, men BASEBALL? Var ända in i ... ligger tjusningen med baseball? Jag hävdar bestämt att det handlar om att en kille kastar en boll och en annan försöker slå samma boll med en pinne, så långt som möjligt. Han å sin sida försöker envist förklara att det är mycket mer än så. Uppenbarligen måste han ha rätt, det sitter ju tiotusentals på läktarna och bara skriker, men jag fattar som sagt INGENTING! Kan nån snälla förklara? För jag låser mig uppenbarligen alldeles för mycket för att förstå när min man gör det.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Du är inte ensam! Jag fattar ingenting heller av såna där sporter. Just baseboll är maken inget stort fan av han heller, men han kollar gärna på såna där kampsporter....Två halvnakna karlar som sparkas och slåss?? Jag tror att det är en ursäkt för att få kramas jag;O) för långa stunder så står de bara däroch håller om varandra...hihi.
Nä, sport är inte min grej:)

Anonym sa...

sätt dig i soffan idag (Tisdag) kl.18:00 så kan vi titta på nattens match Tampa bay-Chicago så ska jag förklara alla regler för dig...Sedan kl.21:00 kommer nästa match Boston-LA Angels....Vilken underbar kväll i casa Bill !!!!