Välkommen till min (o)perfekta blogg.


Letar du efter inspiration till det perfekta hemmet, med tomma ytor och chicka detaljer? Då har du kommit helt fel.

onsdag 29 oktober 2008

Det nya körkortet


Jag har ett tag nu blivit konfronterad med det nya körkortet, genom jobbet. Idag fick även maken hämta ut sitt nya. Jag skrattade en kvart! Minst. Alltså de är så otroligt dåliga de nya bilderna. Finns inte en chans att ordentligt se vem det egentligen är på bilderna (exempelbilden i artiklarna är inget typexempel!). Detta hade jag ju konstaterat långt tidigare, när nu maken fick sitt kunde jag dessutom konstatera att de har tryckt ihop bilden, så att han blev en aning knubbigare och lägre om huvudet (som när man ser en widescreen på en vanlig tv ungefär). Detta gör även att han ser minst tio år äldre ut. Dessutom har de av någon underlig anledning förstärkt pupillerna, så att han ser ut att gå på någon drog, eller vara med i en alienfilm. Hur kan detta räknas som citat "säkarare"? Det roliga i artiklarna är annars att överallt nämns den lilla rutan med genomskinnlig plast, som "mycket svårt att förfalska", medan man inte ens nämner hologrammet på baksidan. Det måste väl vara svårt att förfalska om något?
Tyvärr ville han inte visa upp sig på här, min käre make, så ni får endast tro mig på mitt ord - tills ni får era egna.

Inga kommentarer: