Välkommen till min (o)perfekta blogg.


Letar du efter inspiration till det perfekta hemmet, med tomma ytor och chicka detaljer? Då har du kommit helt fel.

söndag 12 oktober 2008

Det blir sällan som man tänkt sig

Men oftast rätt okej ändå. Skulle man kunna säga. Kalaset startade bra. R for iväg med de stora grabbarna. De lite yngre ramlade in. De flesta lämnades av syskon (hade folk läst min blogg eller?). De dök in i ett av rummen och började öppna paket/leka med det som var i. Då ringde R: "Drop-intiden är fullbokad, de kan inte spela nu".. Vaddå drop-in tid. De hade ändrat, men inte på hemsidan - vad bra!! *dryper av ironi*

R kom alltså hem igen med 6 stycken relativt besvikna barn i åldrarna 9-14 år. Efter ett VÄLDIGT dividerande om de skulle åka till stan, eller gå senare i kväll, eller kanske eventuellt på tisdag kväll, kom vi tillslut fram till att det får bli på höstlovet och så gick de ner till centrum och åt hamburgare i stället. R åkte och köpte kinamaten till P:s kalas. Dukade fram och bjöd in barnen "Jag gillar inte kinamat" Oj, vad synd. Vill du han macka?" Näe, det ville han inte.Tog en friterad kyckling i alla fall. Var väl ingen som åt så där värst mycket, mer än P då, som fick sin favoritmat och det var ju trots allt hans kalas.
Nu var klockan helt plötsligt JÄTTEMYCKET och jag skulle ju baka muffins med.

Som tur var mitt i alltihopa så lekte de fem "småkillarna" väldigt bra och märkte nog knappt kaoset runt omkring dem.
Muffinsen blev klara:



Monstermuffins







Sen körde de tre äldsta grabbarna mörkermonster med godisutdelning i badrummet. Riktigt lyckat, så det var väl tur att de var hemma trots allt.





S fick också gå in till mörkermonstret. Fast då körde de en snällare variant.






Snart ska jag bli upphämtad för tjejträffande. Ska bli trevligt, men hu vad jag är trött...

2 kommentarer:

Miss Mess sa...

Vilka snyggingmuffinsar! ;0)

-Maria N- sa...

Coolt! Muffinsen blir perfekta på skräckiskalaset om ett par veckor. Men vad är ögonen för nå´t?