Välkommen till min (o)perfekta blogg.


Letar du efter inspiration till det perfekta hemmet, med tomma ytor och chicka detaljer? Då har du kommit helt fel.

torsdag 4 september 2008

Adrenalinstinn

Så här ser vardagsrummet ut nu


Nu går livet på i 180 må jag lova. Förutom att det är en massa samtal och föräldramöten (ett samtal och ett föräldramöte per barn, dvs 8 tillfällen, det kan bli lite mastigt) så planerar jag ju party på lördag. Att jag fyller 40 har nästan hamnat i skymundan. Att vännen C (den kvinnliga) - ) fyllde häromdagen kom ännu mer i skymundan (den manliga har ju också fyllt, men det blev ju i alla fall firat, även om jag glömde den rätta dagen sedan). Det kom jag inte på förrän efter att jag hade mött henne i dag. Usch vad jag blir ledsen av sånt. Jag vill ju vara den som kommer ihåg. Ännu värre när jag fick höra att en av jobbarkompisarna minsann haft koll. FÖRLÅT C!!! Som jag sa, är jag en usel kompis, men du vet hur mycket du betyder i alla fall får jag hoppas!


I dag slutade jag halv två. Handlade de alkoholhaltiga varorna - tur det var nära ;), slängde i mig en halv kebab, handlade på Lidl (läsk) och hämtade S. Hem för att tömma lägenheten på pappersinsamling. Vi har haft två tidningar. R vann DN en månad. Fy TUSAN vad mycket pappersretur det blir. PUH! Nu är jag helt svett (som de säger i Östergötland).


I dag kommer lilla mamma. Hon vet vilken Dammråtta jag är och förväntar sig inget kliniskt hem, men lite tvätthögar bort och ett runtdrag med dammsugaren vill jag ändå hinna med. Var bara tvungen att andas ut lite framför datorn en stund.


Andas ordentligt får jag annars göra efter helgen, eller en annan tid i mitt liv.

Inga kommentarer: