Välkommen till min (o)perfekta blogg.


Letar du efter inspiration till det perfekta hemmet, med tomma ytor och chicka detaljer? Då har du kommit helt fel.

lördag 16 augusti 2008

Umbro cup 2008



I dag är det lördag. Som fotbollsförälder kan man aldrig vara säker på att det betyder sovmorgon. Eller, det kan man ju inte som småbarnsförälder heller, men här är det ju i alla fall lite mer planerat. Den här helgen är det Umbro cup i Viksjö. Vårt lag hade ansvar för sekretariat och så skulle vi vara värdar. Mitt pass inföll mellan 07:45 och 10:00. Jag har gått matchvärdsutbildning och har ett snyggt inplastat kort i plånboken. Det gör mig inte mer insatt, insåg jag. Dessutom var det inte riktigt samma sak att vara matchvärd, som att var cupvärd, insåg jag också. Men nästan.

Frågade om allt innan - trodde jag. Första frågan jag fick var: "Hur långa matcher är det?" Jag hade ingen aning, men skickade T att fråga i sekretariatet. Gulle T, som vaknade och ville följa med, trots att han inte var tvungen alls. Trevligt med sällskap.

Nästa fråga var: "Vilka regler är det?" ???????? Regler, ska jag kunna regler, jag kan ju inte ens sparka i väg en boll åt rätt håll. Det behövde jag inte kunna visade det sig. Sånt har man domare till. Vilken tur. Det dök upp en osäker kille i trettonårsåldern efter en stund. Gav mig en extraboll och gick ut på plan. Där växte han typ en meter och dömde hur bra som helst (tyckte jag i alla fall). Alla lagen skötte sig också exemplariskt och de bytte snabbt mellan matcherna, så jag behövde bara stå där och njuta av alla småknattar som lirade boll med STOR intensitet. Ett år yngre än T och så SMÅ! Var han verkligen så liten för ett år sedan? Antagligen, eftersom han aldrig tillhört de längsta i sin årskull.

Sen cyklade vi hem igen. T ville se fler matcher, men R och F skulle in till stan för att gå på Ung 08-festival, så det fick vara. Han ska ju spela i cupen själv i morgon, så han får nog fotboll så det räcker.


I kväll far vi till kusinerna i Viksjö. Svågern H har fyllt 40 och ska firas. Vi ska tydligen få kräftor - MUMS! Eftersom han är tränare i T:s fotbollslag hade han sagt till om att både de och vi inte ville vara med i först matchen i morgon bitti. Det var snällt tycker jag.

Inga kommentarer: