Välkommen till min (o)perfekta blogg.


Letar du efter inspiration till det perfekta hemmet, med tomma ytor och chicka detaljer? Då har du kommit helt fel.

söndag 24 augusti 2008

En härlig helg!



40-års picknick i Hagaparken med fyra vilda ungar. Gick ändå relativt smärtfritt. Som tur var inte de enda ungarna, så det märktes inte SÅ mycket (tror jag). R gick ju iväg med tre av dem en lång stund.
Kan någon tro att denna fräsching snart fyller 40?

Sen hamnade vi på kräftskiva hemma hos faster L (R:s storasyster tvärs över gården). Mycket trevligt, men båda jag och S var trötta och gick hem tidigt.

Idag har vi lekt i parken (ja, jag har mest pratat skit såklart) och sen drack jag kaffe med grannen, helt utan barn och pratade ännu mer skit. Det är så skönt med söndagar och det är skönt att prata skit ibland (alltså inte OM någon, utan om allt och ingenting och bara vara). Fast dammråttorna samlar sig till attack i hörnen och tvätthögarna växer. Det struntar jag i! Man måste ju göra skäl för namnet ;)

S är trött även idag och pulade själv på sitt rum, medan R somnade till Formel 1 och jag satt ute och drack kaffe. Här spelar hon kort med Hunden.

I fredags lånade jag ut mig till den lilla butiken i grannområdet. Den lilla butiken med den stora omsättningen kanske man skulle kunna säga - och det låga personalantalet. Det gör jag inte om. Men det var intressant att se något annat och att inse än mer, hur bra man faktiskt har det. Tretimmars kassapass är ingen lek. När jag satt där (tydligen askgrå i ansiktet) kom nyss nämnda granne förbi. Jag bara väste "godis". Hon trodde jag skulle svimma och var verkligen räddaren i nöden där! I morgon går jag till jobbet med ett leende och tar tag MITT område!

1 kommentar:

Anonym sa...

Tack för att du finns min goa vän