Välkommen till min (o)perfekta blogg.


Letar du efter inspiration till det perfekta hemmet, med tomma ytor och chicka detaljer? Då har du kommit helt fel.

söndag 3 augusti 2008

Biobesök




Var med sönerna och såg Kung fu Panda i fredags. Jag är tydligen undtantaget, som bekräftar regeln, eftersom rescensenten skriver att filmen inte kan roa någon över 10 år. Jag och F då, eftersom han snart fyller 13 och älskade den. Nu är vi ju inte så bortskämda med att gå på bio i den här familjen, så jag kan erkänna att en stor del av den positiva känslan kommer bara därifrån. Film ska ses på bio - så sant! MEN å andra sidan drogs just den känslan ner något av att en familj tagit med sin typ-treåring, som grät sig genom hela bioupplevelsen. Ser jag film hemma kan jag ju i alla fall välja att stänga av om någon gråter hela tiden och titta senare. Hade det varit jag på bion, kan jag säga att jag hade gått ut. Fast jag hade å andra sidan inte ens tagit med S på en sån film. Tror inte hon har någon behållning av det, samt att jag trots allt tror att 7-årsgränsen ger en fingervisning om någonting mer än att filmen är lång

2 kommentarer:

-Maria N- sa...

Kul! Då kan vi kanske avsluta sommarlovet med den...

Så tröttsamt med folk som inte fattar! Man blir ju galen av att höra barngråt hela tiden. Var det ingen som sa något?

Dammråttan sa...

Näe, ingen sa något alls. Hade jag suttit närmare hade jag nog viskat, eller inte. Jag vet inte. Jag kan bli så där pinsamt berörd och feg.