Välkommen till min (o)perfekta blogg.


Letar du efter inspiration till det perfekta hemmet, med tomma ytor och chicka detaljer? Då har du kommit helt fel.

torsdag 17 juli 2008

Upp-ochnervända veckan

Hela den här veckan har känts så där lite lagom uppochner. Lite semesterkänsla kvar i kroppen, eftersom resten är lediga, men ändå på jobbet.
Jag brukar tex bara sminka mig på fredagar (fråga inte varför - nåt måste man ju göra för att få lite extra festlig känsla den dagen). - Den här veckan har jag sminkat mig varje dag. I morgon tänker jag dock INTE sminka mig. Då jobbar L sin sista dag för att gå i pension och risken finns att jag ser ut som en tvättbjörn efter att vi haft avskedsfrukost på morgonen. Är i alla fall väldigt nöjd med blomgruppen jag satte ihop:


Så nöjd att kortet jag gjort med bilder från kvällen då vi var ute och åt middag med alla, helt plötsligt såg urtråkig ut, så det har jag tagit hem för att piffa till lite. Vi har alltså egentligen tackat av henne med present och allt. Det här är den officiella blomman som företaget står för, men jag fick den äran! Var på Plantagen med trött, rymningsbenägen snart treåring och man som tyckte vi skulle blanda in lite röda blommor bland det rosa, vilket faktiskt gör mig än mer nöjd med resultatet ;)

Innan hade vi varit på besök på dagiset där S ska vara nästkommande två veckor. Det gick superbra. Hon lekte på och cyklade omkring, som om hon aldrig hade varit på något annat dagis. Trots att "hennes" personal var sjuk. Fick så dåligt samvete, för två ggr har jag mött honom i centrum och påtalat att han absolut inte fick bli sjuk och nu hade han tydligen haft superdåligt samvete för att han blivit det och inte kunde vara där och jag fick som sagt var ännu värre dåligt samvete - så det jämnade väl ut sig. På måndag trodde de dock att han skulle vara frisk.




I övrigt är det som sagt bra. Både tråkigt och roligt att börja jobba igen. Lite kul avbrott i veckan i all fall. I går var vi på 2+4-årskalas, då kusinerna firades. Till stora A hade jag sytt en påse + köpt fina kulor. Lilla A fick en låda med bilar, för det såg vi att han gillade, när han var här.

2 kommentarer:

Miss Mess sa...

Jättefint blommarrangemang! Du är så duktig!

Miss Mess sa...

Påsen var förstås också superfin, men det vet du redan! :0) Kram kram.