Välkommen till min (o)perfekta blogg.


Letar du efter inspiration till det perfekta hemmet, med tomma ytor och chicka detaljer? Då har du kommit helt fel.

söndag 6 juli 2008

Jag har blivit utmanad

- fy vad du är jobbig Kajsa ;) Är ju lite kedjebrevsvarning på det där. Jag gillar inte kedjebrev. Men svara på frågorna kan jag göra ändå (häng mig inte nu, för att jag bryter kedjan):

Fem saker som finns på din Att-göra-lista idag?
1. Åka hem (var borta över natten)
2. Träffa min bror
3. Hänga tvätt (som är kvar sedan i går)
4. Läsa bloggar
5. Slappa i soffan

Vad gjorde du för 10 år sedan?
Juli 1998. Var gravid med andra barnet, haltade runt med foglossning och ont i ryggen. Jobbade på Systembolaget och IKEA och hade precis bestämt mig för att inte fortsätta min distansutbildning i Biblioteks- och informationsvetenskap. Skulle fylla 30 till hösten.

Vilka platser har du bott på?
Hägersten, Jakobsberg, Rimbo (flera ställen), Kågeröd (Skåne),Tystberga, Alunda (Uppsala), Norrtälje, Enebyberg, Täby, Frescati och så Jakobsberg igen.

Fem saker du skulle göra om du var biljonär?
1. Byta bostad (och eventuellt även bostadsort)
2. Hälsa på i norr oftare än var femte år
3. Åka till Australien och hälsa på min gode vän L, som bor där.
4. Skicka maken på alla de solsemestrar han vill, kanske till och med köpa honom ett hus i ett lagom soligt land.
5. Trygga mina barns framtid, utan att ge dem den serverad på silverfat.

1 kommentar:

Anonym sa...

Anna, du är förlåten! Jag är inte mycket för kedjegrejer heller, men ibland går det an.