Välkommen till min (o)perfekta blogg.


Letar du efter inspiration till det perfekta hemmet, med tomma ytor och chicka detaljer? Då har du kommit helt fel.

onsdag 25 juni 2008

Äntligen lite sommarkänsla

Jaja, lite svårstartade var vi väl. Körde lite soffmys, UNO-spel och tvättstuga, innan vi kom igång. Men solen sken och stan lockade. Velade en massa om vi skulle ta tåget, eller bilen. Jag tyckte tåget, men när vi kom förbi bilen skrek alla "BILEN!" Och så blev det så. Visade sig att ALLA hade ungefär samma känsla som vi. Både vad gällde sommarglittret i huvudstaden och vilket sätt de skulle ta sig dit. PROPPAT med bilar och inte ens en liten lucka att parkera någonstans. Vi blev hungrigare och mer och mer kissnödiga. Desperat svängde R ner bilen i Klaratunneln. Visade sig vara ett riktigt nerköp, då det om möjligt var än mer stockat där.





Hamnade på Kungsholmen. Jag och F ville in på en sushirestaurang. Det ville inte de andra. Vi hann beställa och få vår mat och så kom de med. Fanns tydligen inget mer lockande trots allt.

Min fantastiska sushitallrik



Efteråt ville F in i ett antikvariat. De andra gick "ner till vattnet". Vi ringde och ringde för att höra åt vilket håll, men inget svar. In mot stan, tänkte vi. Det var ju till stan vi skulle, men näe. När vi kom fram till Stadshuset fick vi äntligen kontakt. De hade gått åt andra hållet, för att leka i Rålis.



Jag var rätt piss-sur och kaffsugen och inte blev jag mindre sur av att släpa på en grinig nästantonåring, som tyckte att vi inte gjorde någonting kul. Han kan verkligen dränka en med ordsvavel och gnäll!



Tillslut hittade vi ändå resten av familjen och sackade oss sakta fram mot Rålis, med en tvååring, som bara ville kasta saker i vattnet och gå sin egen väg och nyss nämnda grintweenie. De andra två var som vanligt nöjda i alla fall. Bara T får springa åttor runt oss och P får hålla min hand, så brukar det gå okej med dem.



ÄNTLIGEN kom vi också fram till ett ställe med glass och kaffe. Var ta mig tusan det godaste kaffe jag druckit och hallonsorbeten som jag köpte till S, men som hon ratade för Rs cornetto jordgubb, var helt himelsk!



Alla kom lite mer i fas, efter detta och speciellt när vi hittade en rolig lekplats (se Rs mobilblogg). Summan av kardemumman en ganska skön dag. Ja F kunde ju inte erkänna det, men han hade kul i parken i alla fall.

3 kommentarer:

-Maria N- sa...

Jisses. Jag som lackade ur på mina gnälliga ungar på mindre än en halvtimme. Och de är två. I en småstad... Du har min fulla beundran.

Anonym sa...

Håhåjaja...känner igen det mesta:)
Men det låter ganska mysigt ändå!
Stockholm är ju oerhört vackert på sommaren,med allt vatten..
Btw så har jag ju fattat hur man lägger in länkar och sådär...(jaja, man kan inte vara smart på allt*S*) är det OK om jag länkar till din blogg?

Anonym sa...

Sänder dig en Perfekt sommarhälsning till ditt operfekta liv.

Må väl så ses vi när man lärt sig gå igen... hehe

kram Chrille