Välkommen till min (o)perfekta blogg.


Letar du efter inspiration till det perfekta hemmet, med tomma ytor och chicka detaljer? Då har du kommit helt fel.

torsdag 19 juni 2008

Jag mår bättre!!

HURRA! Ett hopp har väckts om en frisk midsommarafton och att resten av semestern kommer att bli liiite mer aktiv!!!

Här kommer morgondiskussionen i familjen B:

Vi satt och diskuterade att man måste respektera ett nej (apropå att speciellt minsta lillebror inte respekterar lillasysters personliga sfär, utan trycker upp ansiktet i hennes mm, fast hon säger nej) och så råkade jag kläcka ur mig att det är extra viktigt att tjejer lär sig säga nej - snubblade in mig i begreppen och sa nåt om att killar kanske är starkare och får respekt i alla fall.
Då kläcker P ur sig:
-"Tjejer föds smarta och killar föds starka"
-"Nja, tycker du, sa jag, men S då?
- "Ja, hon är både smart och stark" (vilken tur)

Vi kom i alla fall överens om att det är lika viktigt att alla lär sig att lyssna på ett nej, såväl killar som tjejer.

Inga kommentarer: