Välkommen till min (o)perfekta blogg.


Letar du efter inspiration till det perfekta hemmet, med tomma ytor och chicka detaljer? Då har du kommit helt fel.

fredag 6 juni 2008

Du gamla du fria...



Sveriges nationaldag.

Fortfarande lite ovant och krystat. Man får liksom tänka efter vad det heter nu igen. Ändå har vi lyckats få till en tradition i den här familjen. Vi åker ner till Görväln på det som kallas Görvälndagen. Det finns tydligen ett officiellt firande i centrum, men det har vi aldrig gått på. Låter alldeles för högtravande. Sverige ska firas med glädje och sång och picknick i gröngräset. I alla fall i den här familjen. Och i alla fall annars.
Eller den här familjen firar i år också. Fast utan mig. Sitter här och är tung i huvudet och snorskallig och hängig som få. I en gulblå tröja dagen till ära. R köpte den på ICA Maxi för att få en blågul boll och jag var så trötthängig att jag inte ens orkade bli glad. Ville ju ha en snygg i dammodell, men fick en stor i herr. I dag känns det rätt skönt med en säckformad ;)
Nu ska jag krypa under täcket en stund och sen krypa hit igen ibland för att kolla mobilbloggen, så känns det lite som att jag är med i alla fall...

En riktigt härlig nationaldag önskar jag er alla!!

(För fast den känns ovan och lite krystad, så tycker jag den är väl värd att firas - HEJA SVERIGE!!)

Inga kommentarer: