Välkommen till min (o)perfekta blogg.


Letar du efter inspiration till det perfekta hemmet, med tomma ytor och chicka detaljer? Då har du kommit helt fel.

måndag 16 juni 2008

Barnens uttalanden, del tre

Den sega förkylningen håller i sig. Mår dock något bättre idag. Har till och med varit i centrum med F, men det var rätt tufft - var totalt slut, när vi kom hem.

Letade fram lite fler citat. Denna gång har jag fokuserat på min äldste telning:

Andrahands-lek:
(2-3 år)F hade varit och lekt med grannbarnen. På kvällen sprang han omkring med två strumpor på varje axel och skrek "Bettan, Bettan". Vi bara tittade på honom och undrade vad han höll på med. Frågade dagen därpå vad de hade lekt hemma hos dem. Jo, de hade tagit handdukar, som mantlar och lekt Batman.

Könsroller:

(2005-11-18) F och T satt och spelade Star Wars-lego på datorn. T sa "hon" om någon figur hela tiden.
F rättade: "Det där är inte tjejen".
T: "Men det är ju en tjejsare, det måste ju vara en tjej".


Förbättrad syn:

Mars 2006. F har haft glasögon sedan han började ettan. Fick nya förra året, för att synen blivit lite sämre. Häromdagen kom han hem och utropade:
- "Mamma jag har fått bättre syn nu, för jag kunde läsa alla rader på tavlan hos skolsyster"
-"Var det med, eller utan glasögon?" frågade jag...

-"med"...

F har läxa:

2006-04-04: "Hur tror du att det ser ut i din värld i framtiden? Använd rubriken: En dag i mitt liv år 2030."

F´s svar: "En dag i mitt liv år 2030. Jag tror det är presis som vanligt."

Snabbt svar:

2007-04-06 F till sin pappa, som precis argumenterat med att "Det gjorde jag minsann när jag var liten":
"Men när du var liten var det inte exakt nutid".

1 kommentar:

Ruccola sa...

Jag tror också att min dag år 2030 kommer vara precis som vanligt! Jämfört med dagen innan i alla fall! Klockren kommentar :D

Vi måste ses snart, för övrigt! Kanske under midsommarhelgen?