Välkommen till min (o)perfekta blogg.


Letar du efter inspiration till det perfekta hemmet, med tomma ytor och chicka detaljer? Då har du kommit helt fel.

måndag 19 maj 2008

MIN TUR!!


Envishet är en dygd. Finns det något som heter så? Det låter som det och jag hoppas det i alla fall. S är i så fall full av dygd. Vi tror hon kommer att komma långt. Tills hon har kommit långt får vi stå här med skriken och viljeutbrotten och inte minst påhittigheten (Det finns inte längre något som heter "Lägg det på hyllan så att inte S når" - hon når ALLT).
"Kan själv" är ju ett vedertaget uttryck, som S inte har anammat. Som i allt annat går hon sin egen väg och utropar med bestämd röst "MIN TUR" när man försöker föregå henne i något. I dag var det (som vanligt) "hennes tur" att hälla upp filen. Det är kul att hälla. Ibland glömmer man bort varför man gör det, så skålen blev lite full.
"Vi gillar starka tjejer" säger de med allt mer ansträngda röster på dagis. "Bra, för om ni gillar starka tjejer, så hoppas jag att ni gillar starka killar." Tänker jag lite elakt motvalls så där.Men de är bra på vårt dagis och jag gillar de flesta. Speciellt en tjej som alltid säger att det är så tråkigt när inte S har varit där. Men det är inte därför jag gillar henne så mycket (inte bara i alla fall). Jag gillar henne för att hon INTE är en av dem som bara säger glada positiva saker, utan även kan säga att "idag var det skitjobbigt med S" (fast kanske inte uttryckt på det viset). En sån människa kan jag tro på när hon säger att hon är snäll också. Man ska inte bara "tycka om starka flickor" det måste finnas någon nyans i det hela också.

Inga kommentarer: