Välkommen till min (o)perfekta blogg.


Letar du efter inspiration till det perfekta hemmet, med tomma ytor och chicka detaljer? Då har du kommit helt fel.

torsdag 29 maj 2008

Bloggtorka

Man blir inte så där värst inspirerad av att gå hemma med sjuka barn. Vi har en envis förkylning som härjar. Den har sänkt oss alla mer, eller mindre under flera veckor nu. Började med F och han var bättre ett par dagar, men nu är han dålig igen. Klagar på ont i örat, så vi får väl se var det hamnar. I måndags var R hemma med S och P. Sen var jag ledig, men P gick till skolan. Har sedan vabbat onsdag ,torsdag, med febrig, snorig, hostig S, som helst velat krypa innanför skinnet på mig. Idag verkade hon lite bättre och inte så febrig, men då har hostan tilltagit istället och hon får vara hemma med R i morgon.


Själv ska jag till jobbet. För en gångs skull har det faktiskt varit skönt att få vabba, för jag har varit helt sänkt och haft ont i kroppen mm. Är väl inte helt okej än, men jag vill jobba. I morgon ska jag hålla i lite "vinskola" för de nyaste på jobbet. Hoppas jag kan ge dem lite bra input om hur de ska göra när folk vill ha tips på vad de ska köpa. Så nu kommer alla kunder att handla mina favoriter hela tiden ;)


Nej, skojar bara, det är inte det jag ska ge dem. Mer om hur de kan ställa följdfrågor och ringa in vad kunden egentligen vill ha och sen vad man ska tänka på till olika maträtter/smaker. Vet inte om jag egentligen är bäst lämpad, jag frågar ju själv en massa - speciellt om vitt vin, men nu blev jag tillfrågad och jag tycker ju sånt är kul, så...

Inga kommentarer: