Välkommen till min (o)perfekta blogg.


Letar du efter inspiration till det perfekta hemmet, med tomma ytor och chicka detaljer? Då har du kommit helt fel.

lördag 12 april 2008

Jag önskar




att jag inte hade kräksjukan. Säger en moloken P i soffhörnet med huvudet i närheten av hinken. Vilken sabla omgång va? S började onsdagen FÖRRA veckan. I torsdags denna vecka fick hon gå till dagis för första gången (det började om i söndags - så hon har varit hemma med R denna veckan).
Jag hann vara på jobbet 1 timme, när de ringde från skolan: "T mår inte bra". Känner mig hemsk, men förhörde mig faktiskt om det verkligen var så och att han inte bara hade gungat på snurrgungan. Två gånger har jag blivit hemringd från jobbet, för att T mår illa och det har visat sig att det var just nämnda gunga, som var boven. Men NEJ, denna gången hade han inte gungat och han ville inte gå hem själv, trots att F redan var hemma och mådde illa han med.
Bara att byta om igen, möta ergonomikonsulten i dörren och säga hejdå. Hoppas hon kom fram till nåt vettigt.
Toaspring och hängkillar, hela torsdagen. På fredagen (igår) var de piggare än pigga och på krigsstigen mot varandra HELA TIDEN i sin understimulans.
Så i dag. P inne hos oss redan vid halv sju, trots att han var uppe sent i går kväll. "Ont i magen". Det har han ju varje morgon, så det tog ett tag innan vi förstod att det var något mer. Inte bara toaspring denna gång, men att det kommer 1.5 vecka efter S´ insjuknande är ju helt otroligt!

S då? Hon sitter i det andra soffhörnet och äter korvmacka. Totalt omedveten om strorebrors illamående och kräkångest. Med vår tur är väl det här en annan bacill och så ligger hon där i en hög hon med på måndag morgon...

Inga kommentarer: