Välkommen till min (o)perfekta blogg.


Letar du efter inspiration till det perfekta hemmet, med tomma ytor och chicka detaljer? Då har du kommit helt fel.

onsdag 16 april 2008

Jag har lyckats!


Med någonting i min uppfostran har jag i alla fall lyckats. För om sönerna 6 och 9 år bråkar om vem som ska torka med trasa och Ajax-spray och den som INTE får torka lägger sig i en hög i soffan och GRÅTER. Då har man väl lyckats. Om inte annat med att få dem att tro att det finns nånting kul med att städa.


Men Å vad han grät den lilla urlakade sparv till 6-åring jag har. (Man är inte så kaxig efter några dagars magsjuka.) För det fanns ju inget kul kvar att torka AAAALLS!

Lyckades få det att vända och han tog köksbordet och väggen därbakom under trallande sång. Mamma och storebror fick sig en kram, innan han började. Min lilla goding!!


Nu har de ett fint rum. Med saker i rätt backar, nya lakan, dammsuget och inte minst TORKAT! Det får bli dagens punkt. Resten av lägenheten är som den är. Nu ska vi äta choklad och titta på film!

Inga kommentarer: