Välkommen till min (o)perfekta blogg.


Letar du efter inspiration till det perfekta hemmet, med tomma ytor och chicka detaljer? Då har du kommit helt fel.

onsdag 12 mars 2008

Här är det "vår"

men i Norrland är det snö. Härliga barnsliga Mormor kunde inte låta bli att göra en glad gubbe i det runda bordet på balkongen och skicka kort på till sina snötörstande barnbarn:



Visst blir man glad!!!


Jag har varit ledig idag. Hade tänkt strunta i allt vad punkter heter och snabbröja lägenheten. Det funkade inte. Fastnade i en punkt, som nästan blev två. Hallen och klädkammaren. I hallen låg skor och kläder i HÖGAR huller om buller. Vi behövde inte alla de kläderna, insåg jag och plockade bort. För att plocka bort kläder, måste man komma in i klädkammaren och då måste man röja lite där med. Sagt och gjort. R:s papperspåsesamling, samt alla gamla kartonger är numera ett minne blott (såja R skrik inte högt nu, jag sparade några stycken och jag var till ICA på kvällen, så det finns att ta av).

Hann faktiskt med dammsugaren, disken, tvätten och lite plock också. Punkter i alla ära, men ibland BEHÖVS det att man flyger omkring lite här och var, för att överleva

3 kommentarer:

Anonym sa...

men hallå...papperspåsar ska man väl inte slänga ?!

Dammråttan sa...

Haha, du är så lagom anonym, min älskade hamster! De gick ju till återvinning såklart och jag tror du överlever utan dem!

Anonym sa...

mutter mutter.....och jag är INTE richard......