Välkommen till min (o)perfekta blogg.


Letar du efter inspiration till det perfekta hemmet, med tomma ytor och chicka detaljer? Då har du kommit helt fel.

söndag 24 februari 2008

Jag förändras

Har ju alltid blivit tagen för yngre än jag är. Ett släktdrag. Inte ser min mormor yngre ut än 80 och inte mina mostrar yngre ut än de är. Så att det kommer ikapp en, det har jag förstått. Och nu kommer alltså mina tecken. Jag har börjat få påsar under ögonen! Så det är alltså min lott. Inte att få små fina, sofistikerade rynkor, utan att se ut som en panda, eller som att man har blåtiror . Undrar om någon släkting i tidigare led slutit ett avtal med någon undre makt om att få se ung ut, men att det tillslut måste komma tillbaka? Nåväl, måste ju hinna bli 40, till min 40-årsdag, så det är väl dags att börja nu. Helt plötligt börjar jag förstå nyttan med lite döljande smink. Ska bara ta reda på vad det heter...

Verket heter "Old lady" av Hein de Bruyne http://www.heindebruyne.nl/gallery/detail/id/52995.html

Inga kommentarer: