Välkommen till min (o)perfekta blogg.


Letar du efter inspiration till det perfekta hemmet, med tomma ytor och chicka detaljer? Då har du kommit helt fel.

tisdag 19 februari 2008

Feberyra och cowboyboots.


Blev väckt vid ett-tiden av en tvååring som såg läskiga saker i sängen. Fattade först inte vad hon höll på med, men hon var kokhet och snurrade runt som en besatt och skrek "BORT, BORT". Förstod tillslut att det var något läskigt runt hennes fötter och jag fick sitta och hålla i dem för att hon inte skulle vara helt förtvivlad. En temp under armen visade 39.9, vågar knappt tänka hur mycket man ska lägga till. Fick i febernedsättande och sen var hon vaken två omgångar av "Pippi på de sju haven". Eller jag vet egentligen inte, för jag somnade i soffan och när jag vaknade hade hon somnat. I dag har hon vägrat sova middag. Men somnade tillslut vid fyra på soffan - oroligt, för febern börjar komma tillbaka igen.
På bilden: Mina gamla boots, från Canada (fick dem när jag var två) Föreställ er en nybadad tvååring med bara napp och dessa boots.

Inga kommentarer: