Välkommen till min (o)perfekta blogg.


Letar du efter inspiration till det perfekta hemmet, med tomma ytor och chicka detaljer? Då har du kommit helt fel.

måndag 18 februari 2008

En guru


I går var jag på föreläsning. "Stressdoktorn". Hade hört att han skulle vara bra, men det stämde inte alls. Han var fantastiskt bra! Helt otroligt, vettig rolig, klok och sympatisk. Jag skrev och lyssnade och lyssnade och skrev och tänkte (såklart) att DET HÄR SKA JAG LEVA EFTER! Men mest tänkte och kände jag att det skulle ha varit väldigt nyttigt för R att ta del av detta. Han skulle nog passa bra som studieobjekt i stressdoktorns laboratorium. SÅ bra han skulle må av det, men det är ju inte så lätt ordnat.

Den allra viktigaste essensen av föreläsningen kan i alla fall sägas i en mening och den ska jag leva efter:


"Det är värre att vilja göra rätt hela tiden, än att råka gör lite fel då och då".


Sug på den!


Den kan användas på såväl kost, motion och städning, som socialt liv och jobb. Lite som "bättre lite skit i hörnen, än ett rent helvete", men bättre! Och tänk så rätt jag satt och tänkte med mina "punkter" i går. Nu ska jag som sagt bara se till att leva fullt ut efter det också.

Inga kommentarer: